sâmbătă, 25 martie 2017

Rămînem singuri cu Voica, după ce mama pleacă la Iași, pe cînd Kira e la bunei. Facem dezordine, apoi curat. Facem mîncare, apoi mîncăm – mai ales eu. Ne plimbăm pe afară, la pădure.

Afară, Voica se dedă unui exercițiu de cruzime aparent gratuită: omoară un gîndăcel vaca domnului, răzîndu-l cu talpa pantofului de asfalt. După care rîde frenetic. O malițiozitate de demiurg capricios – să-și arate că e cea mai puternică, că poate cruța și lua viața oricărei gîngănii. Încerc să-i stimulez empatia: și dacă cineva mai mare decît tine te-ar strivi așa de asfalt, ți-ar plăcea? Nu, dar cine să...? Are cine. Nu sîntem noi cei mai grozavi pe lume...

În pădure, îi arăt un bondar, care tocmai se înfrupta din polenul unei flori de primăvară.
– Ah, mă tem! Unde-i că o să-l bat.
- Păi din cîte se vede, lui ar trebui să-i fie teamă de tine, nu ție de el?

Ajungem și la niște albini care explorau resursele împrejurimilor.
- Aaa... Albine!!! Al-bine gre-țoa-se!
- Dacă-s așa de grețoase de ce le mănînci mierea?
- Dar ele împung! L-au împuns pe urs!...
- ...

Căutăm urzici, ca să le strîngem, apoi să le gătim și să le mîncăm... N-am mai găsit. Găsim în schimb niște bușteni, buni de încălecat și de încălzit pe ei la soare.

Acasă, Voica scoate din sertare vreo șapte pufoșenii și le așază în rînd pe canapea. De ce? Ele vor să se uite la desene animate, îmi declară Voica pe un ton hotărît... Mă supun presiunii mulțimii și îi dau telecomanda. Doar pînă la masă!...


Pentru seară pregătim un concert surpriză în cinstea mamei care „vine de la Iași, plină de bucurii...”.